söndag 1 mars 2009

Good Evening

Problem....... Jag håller på att måla om möbler som jag berättat i tidigare inlägg
Titta på de här bilderna...
Någon som haft samma problem att färgen liksom inte vill fästa?
Jag målade först med en grund färg och det var inga problem,
sedan med vattenlöslig lack färg Beckers i båda fallen.
Dagen efter provade jag att måla stol nr2 och samma sak hände då, men jag målade och målade liksom " tvingade " färgen att täcka..och det gick bra, tog lite längre tid tid.

............................................................
Problem........ Just now I'm painting the furniture as I told you about in my last update.
Look at the pictures I have taken..!!!
The paint I'm using will not cover properly,
Has somebody had the same problem?
The day after I have tried to paint the second chair,
and painted and painted tried to force the paint to stay, and it worked, but it took a long time.
Hade en gammal trä bricka med ett fult blomm tryck på...
så av bara farten fick den också ett lager färg,
och en text på. (ett påhittat hotell)
jag är mycket nöjd med den.
...................................................
I had an old tray with a ugly flower print on it..
when I was in a very creative and expressive mood I added some paint and some beautiful writing of a imaginary Hotel.
I'm very pleased with it.


1 kommentar:

Les Cotrions sa...

Your tray is now fantastic! Thanks for the "Italian" hotel! Hotel Fiori?? It sounds well!
May be your paint is too fluid?? Have you tried with a primer coat before painting???
Good work!
Have a sunny week!
Hugs
Vale